Strani

petek, 2. oktober 2015

Kako s svojim obnašanjem in navadami vplivamo na razvoj lastne kariere?

Ste se že kdaj vprašali, zakaj v življenju niste tako uspešni, kot želite? Ste kdaj pomislili, da z vašim obnašanjem in navadami vplivate na razvoj vaše kariere, na vaše življenje? Vsak izmed nas ima slabe navade in  velikokrat se teh sploh ne zavedamo, ne vemo kako s svojim obnašanjem vplivamo na odnose v življenju in v delovnem okolju, na uspešnost tima, na delovne rezultate ter nenazadnje, da s takšnim obnašanjem sabotiramo razvoj svoje lastne kariere. Navade ali obnašanje, s katerim škodujete samemu sebi vpliva na to, da vas ljudje okoli vas ne marajo, se vas izogibajo, vas ne cenijo, vam ne zaupajo in priložnosti kar bežijo mimo vas.

Sylvia Hepler, strokovnjakinja za razvoj kariere in avtorica “Learning Leadership Through Loss” navaja 12 slabih navad oziroma načinov obnašanja, ki lahko resno škodijo vaši karieri.

  1. Kritiziranje nadrejenih - Šepetanje za hrbtom, opozarjanje nadrejenega na njegove napake, označevanje nadrejenega za patetičnega ali nesposobnega, vas postavlja v neugoden položaj. Če se tako obnašate, ne morete pričakovati napredovanja ali kakšne dolgotrajnejše zaposlitve.
  2. Obnašanje kot da se ne morete naučiti ničesar novega  - Če se obnašate tako, kot da vam je vse jasno, vas lahko ljudje dojemajo kot arogantneža, to pa zmanjšuje priložnosti za osebnostno rast in razvoj.
  3. Valjenje krivde na druge - Kazanje s prstom na nekoga drugega, ker vam primanjkuje potrebno znanje, izkušnje, ustrezno vedenje ali zdrava presoja povzroči, da vas drugi dojemajo kot neprijetnega sodelavca oziroma nekoga s komer je težko najti skupni jezik. Takšni ljudje so nepriljubljeni in redko napredujejo.
  4. Pretirano kazanje čustev - Pretiravanje z motečimi izbruhi jeze, pritoževanji, frustracijami in solzami je za vaše nadrejene in sodelavce opozorilo. Ljudje dobijo vtis, da niste sposobni nadzirati svojih čustev in to ni nikoli dobro.
  5. Prepričanje, da nečesa ne zmorete - S takšno miselnostjo si lahko zelo škodujete. Prepričevanje samega sebe, da ne morete opraviti določenih nalog ali projektov, zagotovo vodi v neuspeh.
  6. Pritoževanje / nerganje - Kronični nergači se zmeraj osredotočajo na težave namesto, da bi razmišljali o morebitnih rešitvah. Namesto pritoževanja nad politikami, procesi in ljudmi, sprejmite tisto, česar ne morete spremeniti ali pa razmislite  o pozitivnih spremembah.  
  7. Čakanje na 'popoln trenutek' - Čakanje na 'popoln trenutek', da opravite določeno nalogo, večinoma privede do tega, da naloge niso opravljene takrat, ko bi morale biti. Če zmeraj čakate na popolne okoliščine za dokončanje določene naloge, lahko vpliva na to, da vas sodelavci vidijo kot nesposobnega in nezanesljivega.
  8. Dojemati sebe kot manjvrednega - Pomanjkanje samozavesti je recept za poklicno stagnacijo in nezadovoljstvo. Oklevanje, pasivnost in bojazljivost so lastnosti, ki delodajalcev ne privlačijo. Seveda pa je lahko škodljiva tudi pretirana samozavest.
  9. Sovražiti svoje delo - Ciničen občutek, odnos do vašega dela zmanjšuje vnemo in ovira vašo sposobnost, da se dokažete ter opravljate svoje delo tako, kot se od vas pričakuje in za kar ste plačani. V takšnem primeru bi se bilo pametno poskusiti preklopiti v 'prosti tek' ter se osredotočiti na manj neprijetne vidike svojega dela.
  10. Prepričanje, da ne morete najti boljše službe  - Ali ste vedeli, da vaša prepričanja vodijo vaša dejanja? Zagotovo imate znanja, spretnosti in izkušnje, ki jih v tem trenutku nekdo potrebuje in išče.
  11. Odločitev, da molčite - Vsakič, ko se odločite, da boste svoje inovativne ideje obdržali zase, da kadar ne razumete določene zadeve, ne prosite za pojasnila, pošiljate napačno sporočilo vašim sodelavcem n nadrejenim, kot da vam je vseeno. Zavedajte se, da je odgovorno in aktivno sodelovanje praviloma hitro prepoznano in nagrajeno. 
  12. Čakanje na upokojitev - Če ste neaktivni ali pa svoje naloge opravljate z minimalnim naporom ter le čakate na upokojitev, ne pričakujte, da se vas bodo sodelavci spominjali. Zato razmislite, kakšno zapuščino želite pustiti ob odhodu v pokoj, kako naj se vas ljudje spominjajo, in temu primerno ravnajte.

Kako spremeniti svoje obnašanje, kako opustiti slabe navade?
Večina od nas težko prepozna nam škodljivo vedenje na delovnem mestu, saj smo vsi le ljudje in si prav vsi ne glede na delovno mesto ali plačo, ki jo prejemamo, zatiskamo oči pred tem. Najboljši način za prepoznavo svojih škodljivih navad in dejanj je, da o tem povprašamo ljudi, ki jim zaupamo. Dogovorimo se za kosilo s sodelavcem, s katerim komuniciramo vsak dan in si medsebojno zaupamo, poskusimo ustvariti sproščeno vzdušje in to osebo prosimo, naj bo odkrita do nas. Pojasnimo mu, da njegovo opažanje koristi tako nam kot tudi njemu in nenazadnje tudi organizaciji kot celoti.

Ni komentarjev:

Objavite komentar