Strani

torek, 24. november 2015

Prednosti, ki jih imajo ženske pri vodenju spletnih podjetij

Tehnologija je vedno veljala za domeno moških, zato je pričakovati da jim je vodenje spletnih podjetij, ki so v zadnjih letih doživela velik razmah, bolj pisano na kožo. Pa vendar smo pri pregledu različnih virov našli kar nekaj lastnosti, značilnih za ženske, ki jim pri vodenju spletnih podjetij prinašajo prednosti pred moškimi. 

Prilagodljiv delovni čas
Ženske so veliko bolj vajene prilagajanja delovnega časa potrebam svojih otrok in družine. Ta sposobnost upravljanja in prilagajanja časa je lahko velika prednost, ko govorimo o poslovanju spletnih podjetij.

Opravljanje več nalog hkrati
Zavedati se moramo, da je za uspešno delovanje na spletu potrebno biti pripravljen opravljati več nalog hkrati. V določenem trenutku odgovarjamo na objave na družbenih omrežjih, potem posodabljamo vsebino na spletni strani in nato že preverjamo spletna plačila… in seznam nalog se nadaljuje. Ženske so praviloma bolj vajene »multitaskinga«.

Mreženje
Ženske se mreženja načeloma lotevajo na bolj pristen in skrben način kot moški.  Običajno se manj osredotočajo na to kakšno korist lahko od nekoga pridobijo, temveč bolj na to kako si lahko med seboj pomagajo, kar zagotovo vpliva na to, da postane mreženje bolj prijetna izkušnja za vse vpletene.

Večje zanimanje za navezovanje stikov kot za tehnološki napredek
Večina moških se zanima za tehnološki napredek in obvlada različne pripomočke, ki jih tehnologija ponuja, medtem pa ženske bolj kot igranje s temi pripomočki zanima, kako le-te uporabiti za navezovanje stikov. V preteklosti je pomanjkanje volje za osredotočanje na razvoj tehnologije lahko oviralo napredek. Danes pa večina tehnologij deluje že »sama od sebe«, kar je odlično, saj nam omogoča, da se osredotočimo na spletno poslovanje in tako ne rabimo časa namenjati tehnologiji, ki stoji za tem.

Potrpežljivost
Tudi kadar gre za potrpežljivost pri čakanju na določene rezultate/učinke smo si moški in ženske različni. Moški želijo rezultate videti takoj, medtem ko so ženske praviloma bolj potrpežljive. Zaradi tega ženske tudi ne obupajo tako hitro in so pripravljene sprejeti počasnejši pristop, ki ne prinaša takojšnih koristi, vendar pa lahko vodi do uspeha na srednji in dolgi rok.

Karierni premor zaradi materinstva
To se seveda ne nanaša na vse ženske ali pa na ženske vseh starosti, vendar pa jim materinstvo ponuja priložnost za spremembe na njihovi karierni poti. Ogromno uspešnih žensk na področju spletnega podjetništva je imelo prej v življenju zahtevne kariere v različnih poklicih.

Najem zunanjega izvajalca
Ženske so prej pripravljene najeti zunanjega izvajalca za izvedbo določenih nalog, ki jim predstavljajo težavo. Moški si po naravi želijo vse opraviti sami (vsaj na začetku), medtem pa imajo ženske pogosto bolj pragmatičen pristop in se osredotočijo na naloge, ki jih obvladajo ter prepustijo tista področja na katerih ne blestijo oziroma se z njimi nočejo ukvarjati, drugim.

Ženske prej prosijo za pomoč kot moški
Ženske so prej pripravljene ponuditi pomoč in tudi prositi zanjo. Moški pa imajo odpor do tega, da bi zaprosili za pomoč tudi na področjih, kjer bi jo potrebovali, saj morebiti to vpliva na njihovo prepričanje, da so sposobni rešiti vse težave sami.  Ženske drugih ne vidijo kot tekmece, ki jih je potrebno premagati in so zato prej pripravljene pomagati drugim ženskam na poti do uspeha. Takšen odnos je zelo zdrav in pozitiven. Seveda obstajajo tudi moški, ki so podobnega mišljenja in imajo enak odnos, vendar je to načeloma prej opaziti pri ženskah.

Ženske imajo bolj razvit čut za družbene medije in pisanje blogov
Seveda obstaja tudi nekaj moških, ki pišejo objave na družbenih medijih in blogih, ki so zelo nadarjeni in imajo smisel za to, pa so kljub temu ženske v veliki večini tiste, ki prednjačijo, kar se tiče čuta za pisanje raznih člankov. Pri prebiranju spletnih vsebin smo lahko vedno znova presenečeni nad  učinkovitostjo in strokovnostjo večine avtoric. Zdi se, da imajo resničen smisel za ustvarjanje vsebin, ki temo naredijo zanimivo in jo oživijo.

Ženske si ne otežujejo toliko dela s pred-analiziranjem določenega področja kot to počnejo moški
Ženske se po navadi veliko prej in enostavneje lotijo določene naloge. Na primer, ženske, ki koristijo poslovne svetovalce, bodo vsaj poskušale vpeljati v svoje poslovanje predlagani način preden ga ovržejo, ali pa celo nasvete upoštevale v celoti. Na drugi strani pa moški pogosto dvomijo v to kar slišijo ali preberejo ter so mišljenja, da mora obstajati kakšen boljši način in zato preberejo še več knjig, se udeležijo več usposabljanj, si ogledajo več video vsebin ali pa česar koli drugega za kar menijo, da bo jim dalo odgovor, ki ga želijo. Takšno pred-analiziranje moških lahko resno ovira njihov napredek. Odnos žensk, ki temelji na pridobivanju in natančnem sledenju navodil je veliko bolj pozitiven in bo z veliko večjo verjetnostjo prinesel uspeh.


Tudi na eim, Centru razvoja človeških virov smo v okviru projekta e-BEL spodbudili podjetnice k  uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije pri poslovanju, spodbujanju inovacij in izboljšanju poslovne konkurenčnosti. Precej teh podjetnic danes zelo aktivno uporablja različna spletna orodja pri svojem poslovanju, kar potrjuje zgoraj zapisane navedbe in je lahko spodbuda za še večje število žensk, da se odločijo za ustanavljanje ali vodenje spletnih podjetij. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar