Tehnologija je vedno veljala za domeno moških,
zato je pričakovati da jim je vodenje spletnih podjetij, ki so v zadnjih letih
doživela velik razmah, bolj pisano na kožo. Pa vendar smo pri pregledu
različnih virov našli kar nekaj lastnosti, značilnih za ženske, ki jim pri
vodenju spletnih podjetij prinašajo prednosti pred moškimi.
Prilagodljiv delovni čas
Ženske so veliko bolj vajene prilagajanja
delovnega časa potrebam svojih otrok in družine. Ta sposobnost upravljanja in
prilagajanja časa je lahko velika prednost, ko govorimo o poslovanju spletnih
podjetij.
Opravljanje več nalog hkrati
Zavedati se moramo, da je za uspešno delovanje
na spletu potrebno biti pripravljen opravljati več nalog hkrati. V določenem
trenutku odgovarjamo na objave na družbenih omrežjih, potem posodabljamo
vsebino na spletni strani in nato že preverjamo spletna plačila… in seznam
nalog se nadaljuje. Ženske so praviloma bolj vajene »multitaskinga«.
Mreženje
Ženske se mreženja načeloma lotevajo na bolj
pristen in skrben način kot moški. Običajno
se manj osredotočajo na to kakšno korist lahko od nekoga pridobijo, temveč bolj
na to kako si lahko med seboj pomagajo, kar zagotovo vpliva na to, da postane
mreženje bolj prijetna izkušnja za vse vpletene.
Večje zanimanje za navezovanje stikov kot za
tehnološki napredek
Večina moških se zanima za tehnološki napredek
in obvlada različne pripomočke, ki jih tehnologija ponuja, medtem pa ženske
bolj kot igranje s temi pripomočki zanima, kako le-te uporabiti za navezovanje
stikov. V preteklosti je pomanjkanje volje za osredotočanje na razvoj
tehnologije lahko oviralo napredek. Danes pa večina tehnologij deluje že »sama
od sebe«, kar je odlično, saj nam omogoča, da se osredotočimo na spletno
poslovanje in tako ne rabimo časa namenjati tehnologiji, ki stoji za tem.
Potrpežljivost
Tudi kadar gre za potrpežljivost pri čakanju
na določene rezultate/učinke smo si moški in ženske različni. Moški želijo
rezultate videti takoj, medtem ko so ženske praviloma bolj potrpežljive. Zaradi
tega ženske tudi ne obupajo tako hitro in so pripravljene sprejeti počasnejši
pristop, ki ne prinaša takojšnih koristi, vendar pa lahko vodi do uspeha na
srednji in dolgi rok.
Karierni premor zaradi materinstva
To se seveda ne nanaša na vse ženske ali pa na
ženske vseh starosti, vendar pa jim materinstvo ponuja priložnost za spremembe
na njihovi karierni poti. Ogromno uspešnih žensk na področju spletnega
podjetništva je imelo prej v življenju zahtevne kariere v različnih poklicih.
Najem zunanjega izvajalca
Ženske so prej pripravljene najeti zunanjega
izvajalca za izvedbo določenih nalog, ki jim predstavljajo težavo. Moški si po
naravi želijo vse opraviti sami (vsaj na začetku), medtem pa imajo ženske
pogosto bolj pragmatičen pristop in se osredotočijo na naloge, ki jih obvladajo
ter prepustijo tista področja na katerih ne blestijo oziroma se z njimi nočejo
ukvarjati, drugim.
Ženske prej prosijo za pomoč kot moški
Ženske so prej pripravljene ponuditi pomoč in
tudi prositi zanjo. Moški pa imajo odpor do tega, da bi zaprosili za pomoč tudi
na področjih, kjer bi jo potrebovali, saj morebiti to vpliva na njihovo
prepričanje, da so sposobni rešiti vse težave sami. Ženske drugih ne vidijo kot tekmece, ki jih je
potrebno premagati in so zato prej pripravljene pomagati drugim ženskam na poti
do uspeha. Takšen odnos je zelo zdrav in pozitiven. Seveda obstajajo tudi
moški, ki so podobnega mišljenja in imajo enak odnos, vendar je to načeloma
prej opaziti pri ženskah.
Ženske imajo bolj razvit čut za družbene
medije in pisanje blogov
Seveda obstaja tudi nekaj moških, ki pišejo
objave na družbenih medijih in blogih, ki so zelo nadarjeni in imajo smisel za
to, pa so kljub temu ženske v veliki večini tiste, ki prednjačijo, kar se tiče
čuta za pisanje raznih člankov. Pri prebiranju spletnih vsebin smo lahko vedno
znova presenečeni nad učinkovitostjo in
strokovnostjo večine avtoric. Zdi se, da imajo resničen smisel za ustvarjanje
vsebin, ki temo naredijo zanimivo in jo oživijo.
Ženske si ne otežujejo toliko dela s pred-analiziranjem
določenega področja kot to počnejo moški
Ženske se po navadi veliko prej in enostavneje
lotijo določene naloge. Na primer, ženske, ki koristijo poslovne svetovalce,
bodo vsaj poskušale vpeljati v svoje poslovanje predlagani način preden ga
ovržejo, ali pa celo nasvete upoštevale v celoti. Na drugi strani pa moški
pogosto dvomijo v to kar slišijo ali preberejo ter so mišljenja, da mora
obstajati kakšen boljši način in zato preberejo še več knjig, se udeležijo več
usposabljanj, si ogledajo več video vsebin ali pa česar koli drugega za kar menijo,
da bo jim dalo odgovor, ki ga želijo. Takšno pred-analiziranje moških lahko
resno ovira njihov napredek. Odnos žensk, ki temelji na pridobivanju in
natančnem sledenju navodil je veliko bolj pozitiven in bo z veliko večjo
verjetnostjo prinesel uspeh.
Tudi na eim, Centru razvoja človeških virov
smo v okviru projekta e-BEL spodbudili podjetnice k uporabi informacijsko-komunikacijske
tehnologije pri poslovanju, spodbujanju inovacij in izboljšanju poslovne
konkurenčnosti. Precej teh podjetnic danes zelo aktivno uporablja različna
spletna orodja pri svojem poslovanju, kar potrjuje zgoraj zapisane navedbe in
je lahko spodbuda za še večje število žensk, da se odločijo za ustanavljanje
ali vodenje spletnih podjetij.
Ni komentarjev:
Objavite komentar