Inteligenca ali IQ ni samo tisto, kar vemo,
ampak je tudi hitrost, s katero pridobivamo nove informacije. IQ ni edini, tudi
ne najpomembnejši dejavnik, ki določa uspeh. Ali to, da smo v rani mladosti
bili radovedni, nestrpni, zgodaj začeli brati, obiskovali ure glasbe, razen
tega, da izboljšuje naš verbalni IQ, vpliva tudi na to, da smo uspešnejši? Ali
nam te kompetence zagotavljajo tudi uspeh v današnji dobi digitalizacije? Kaj
pa digitalne kompetence, digitalna inteligenca?
S hitro se spreminjajočim poslovnim in
tehnološkim okoljem postaja računalniška pismenost nujnost, saj povečuje
sposobnost za dostopanje do digitalnih medijev in IKT, za razumevanje in
kritično presojo različnih vidikov, za učinkovito komuniciranje. Digitalne
izkušnje so spremenile vlogo uporabnikov iz pasivnega sprejemnika v aktivnega
udeleženca, ki sam izbira med pomembnimi in koristnimi informacijami.
Digitalna kompetenca ima ključno mesto v
razpravah o tem kakšna znanja in razumevanja bi naj imeli ljudje v družbi znanja.
Vključuje varno in kritično uporabo IKT za učenje, osebni razvoj, za delo in
sodelovanje v družbi. Pomeni sposobnost izbrati pravo digitalno orodje ter ga
uporabiti na najbolj učinkovit način. Po EU definiciji je digitalno kompetenten
tisti, ki ima znanje, spretnosti in pozitiven odnos do upravljanje informacij,
sodelovanja, komuniciranja, opravljanja nalog in reševanja problemov,
ustvarjanja in izmenjave vsebin, pridobivanja znanja na uspešen, ustrezen,
učinkovit, kritičen, ustvarjalen, samostojen, prilagodljiv, etičen in
refleksiven način za namene dela, prostega časa, učena, sodelovanja, druženja
in opolnomočenja.
Uporaba digitalnih tehnologij postaja vse
pomembnejša tudi v poslovnem svetu in ni omejena le na IKT podjetja,
uporabljajo jih tudi »tradicionalna« podjetja za modernizacijo poslovanja.
Raziskave kažejo, da mala in srednja podjetja, ki uporabljajo sodobne digitalne
tehnologije pri svojem poslovanju, rastejo dva do trikrat hitreje od
»tradicionalnih« podjetij. Novi digitalni trendi kot so računalništvo v oblaku
(cloud computing), mobilne spletne storitve, aplikacije, pametna omrežja,
družbeni mediji, korenito spreminjajo poslovno okolje, preoblikujejo načine
dela, premikajo meje podjetij in spreminjajo odgovornosti vodij. Digitalno
gospodarstvo je pomembno gonilo inovacij, konkurenčnosti in internacionalizacije
malih in srednjih podjetij.
Uvajanje digitalnih tehnologij v poslovne
procese izboljšuje poslovanje, krepi sodelovanje s strankami, dobavitelji,
deležniki in zaposlenimi, izboljšuje odločitve uprave, omogoča nove poslovne
modele. Vedno bolj postaja aktualna pri upravljanju z zaposlenimi postaja, saj
omogoča, da v realnem času prepoznamo pomembne informacije na delovnem mestu,
kar pomaga pri stalnemu odločanju. Olajšuje ključne HR procese kot so
nasledstvo in načrtovanje kadrov, zagotavlja natančnejše rezultate spremljanja
in merjenja učinkovitosti ter zadovoljstva zaposlenih in poenostavlja postopek
izbora novih kadrov. Smiselno je, da podjetje izdela digitalno strategijo, ki se
ne more začeti in zaključiti le z marketingom, saj zadeva vse poslovne funkcije,
od upravljanja z zaposlenimi, prodaje, pravno, finančno, idr. Učinkovita
digitalna strategija se prepleta s kulturo podjetja in gradi pripadnost
zaposlenih podjetju, nagrajuje in priznava dosežke zaposlenih.
In kaj je torej digitalna inteligenca?
Digitalna inteligenca je okvir množice podatkov, analitičnih tehnik in spoznanj
za podporo odločanju v kompleksnem digitalnem okolju, v katerem delujemo.
Vse te vidike vam bomo predstavili v programu
usposabljanja DIGA (Digital Innovations for Growth Academy ), ki vsebuje 5
modulov in smo ga razvili v mednarodnem partnerstvu. Program je namenjen
podjetniškim svetovalcem in izobraževalcem, je brezplačen, z izvajanjem programa pa bomo začeli v juniju 2016.
Ni komentarjev:
Objavite komentar