Strani

petek, 25. september 2015

Podjetniki in e-izobraževanje

Hiter razvoj digitalnih tehnologij in razmah njihove uporabe močno posega na številna področja našega življenja. Digitalne tehnologije spreminjajo načine iskanja informacij, komuniciranja, branja knjig in še marsikaj. Močno spreminjajo tudi način delovanja, kar na eni strani pomeni, da imajo podjetja na voljo ogromno priložnosti za izboljšanje notranje organiziranosti, pri dostopu do novih virov financiranja, promociji, vstopu na globalni trg, na drugi strani pa to pomeni, da podjetja potrebujejo ustrezna znanja, sicer jim grozi, da bodo v spremenjenih razmerah postala nekonkurenčna. Tudi izobraževanje je področje, na katerega so digitalne tehnologije močno posegle, tako da je klasične načine izobraževanja dopolnilo e-izobraževanje, ki omogoča podjetnikom lažji in hitrejši dostop do novih znanj, še posebej, če upoštevamo vedno večjo dostopnost do širokopasovnega spleta in razširjenost prenosnih naprav (mobilni telefoni, tablice).

Na podlagi naših izkušenj in vedenja o tej problematiki, izpostavljamo problem še vedno premajhne uporabe digitalnih tehnologij v izobraževalne namene. Tako bodoči podjetniki iz izobraževalnih programov vstopajo v svet podjetništva brez ali pa z zelo omejenimi znanji s področja digitalnih tehnologij, ki pa jih pri svojem poslovanju nujno potrebujejo. V e-izobraževanju se digitalne tehnologije prepogosto uporabijo le za podajanje snovi in preverjanje znanja udeležencev programov izobraževanja in usposabljanja. Knjige, delovne zvezke ali zapiske predavanj so nadomestila gradiva, naložena v različnih e-učilnicah, preverjanje znanja pa namesto v prostorih izvajalca poteka na spletu. Z vidika časovne in lokacijske dostopnosti izobraževanja za udeležence je to sicer nedvomno korak naprej, vendar je to le vrh ledene gore, ki v sebi skriva celoten potencial, s katerim lahko digitalne tehnologije prispevajo h kakovostnejšim programom izobraževanja, ki so prilagojeni potrebam udeležencev. Digitalna orodja, kot so blogi, skupinski video pogovori, infografike, webinarji, Wiki pa tudi razna spletna družbena omrežja ponujajo nešteto možnosti za take programe.

Prav to področje smo, skupaj s partnerji iz 6 držav EU, raziskovali v okviru projekta DIGA. Pri anketiranju podjetnikov, izvajalcev ter udeležencev programov izobraževanja s področja podjetništva smo spoznali veliko zanimivih pa tudi presenetljivih stvari. Vabimo vas, da si več o tem preberete v raziskavi (v angleškem jeziku) ali v povzetku (v slovenskem jeziku).

Ugotovitve raziskave nam bodo v veliko pomoč pri razvoju novega programa usposabljanja za izvajalce izobraževalnih programov s področja podjetništva, ki ga bomo spomladi naslednje leto pilotno preizkusili tudi v Sloveniji. S tem programom bomo poskušali slediti potrebam po novih, inovativnih pristopih, ki odgovarjajo na zahteve sodobnega časa in izrabili potencial, ki ga prinaša uporaba digitalnih tehnologij. Vabimo vas, da nas spremljate in sledite, ali nam bo to uspelo, v kolikor pa se tudi vi ukvarjate z izobraževanjem podjetnikov, vas vabimo, da sodelujete pri testiranju novega programa in se vključite v usposabljanje.  

Ni komentarjev:

Objavite komentar