Strani

četrtek, 12. maj 2016

Digitalni svet

Inteligenca ali IQ ni samo tisto, kar vemo, ampak je tudi hitrost, s katero pridobivamo nove informacije. IQ ni edini, tudi ne najpomembnejši dejavnik, ki določa uspeh. Ali to, da smo v rani mladosti bili radovedni, nestrpni, zgodaj začeli brati, obiskovali ure glasbe, razen tega, da izboljšuje naš verbalni IQ, vpliva tudi na to, da smo uspešnejši? Ali nam te kompetence zagotavljajo tudi uspeh v današnji dobi digitalizacije? Kaj pa digitalne kompetence, digitalna inteligenca?

S hitro se spreminjajočim poslovnim in tehnološkim okoljem postaja računalniška pismenost nujnost, saj povečuje sposobnost za dostopanje do digitalnih medijev in IKT, za razumevanje in kritično presojo različnih vidikov, za učinkovito komuniciranje. Digitalne izkušnje so spremenile vlogo uporabnikov iz pasivnega sprejemnika v aktivnega udeleženca, ki sam izbira med pomembnimi in koristnimi informacijami.  

Digitalna kompetenca ima ključno mesto v razpravah o tem kakšna znanja in razumevanja bi naj imeli ljudje v družbi znanja. Vključuje varno in kritično uporabo IKT za učenje, osebni razvoj, za delo in sodelovanje v družbi. Pomeni sposobnost izbrati pravo digitalno orodje ter ga uporabiti na najbolj učinkovit način. Po EU definiciji je digitalno kompetenten tisti, ki ima znanje, spretnosti in pozitiven odnos do upravljanje informacij, sodelovanja, komuniciranja, opravljanja nalog in reševanja problemov, ustvarjanja in izmenjave vsebin, pridobivanja znanja na uspešen, ustrezen, učinkovit, kritičen, ustvarjalen, samostojen, prilagodljiv, etičen in refleksiven način za namene dela, prostega časa, učena, sodelovanja, druženja in opolnomočenja.

Uporaba digitalnih tehnologij postaja vse pomembnejša tudi v poslovnem svetu in ni omejena le na IKT podjetja, uporabljajo jih tudi »tradicionalna« podjetja za modernizacijo poslovanja. Raziskave kažejo, da mala in srednja podjetja, ki uporabljajo sodobne digitalne tehnologije pri svojem poslovanju, rastejo dva do trikrat hitreje od »tradicionalnih« podjetij. Novi digitalni trendi kot so računalništvo v oblaku (cloud computing), mobilne spletne storitve, aplikacije, pametna omrežja, družbeni mediji, korenito spreminjajo poslovno okolje, preoblikujejo načine dela, premikajo meje podjetij in spreminjajo odgovornosti vodij. Digitalno gospodarstvo je pomembno gonilo inovacij, konkurenčnosti in internacionalizacije malih in srednjih podjetij.

Uvajanje digitalnih tehnologij v poslovne procese izboljšuje poslovanje, krepi sodelovanje s strankami, dobavitelji, deležniki in zaposlenimi, izboljšuje odločitve uprave, omogoča nove poslovne modele. Vedno bolj postaja aktualna pri upravljanju z zaposlenimi postaja, saj omogoča, da v realnem času prepoznamo pomembne informacije na delovnem mestu, kar pomaga pri stalnemu odločanju. Olajšuje ključne HR procese kot so nasledstvo in načrtovanje kadrov, zagotavlja natančnejše rezultate spremljanja in merjenja učinkovitosti ter zadovoljstva zaposlenih in poenostavlja postopek izbora novih kadrov. Smiselno je, da podjetje izdela digitalno strategijo, ki se ne more začeti in zaključiti le z marketingom, saj zadeva vse poslovne funkcije, od upravljanja z zaposlenimi, prodaje, pravno, finančno, idr. Učinkovita digitalna strategija se prepleta s kulturo podjetja in gradi pripadnost zaposlenih podjetju, nagrajuje in priznava dosežke zaposlenih.

In kaj je torej digitalna inteligenca? Digitalna inteligenca je okvir množice podatkov, analitičnih tehnik in spoznanj za podporo odločanju v kompleksnem digitalnem okolju, v katerem delujemo. 

Vse te vidike vam bomo predstavili v programu usposabljanja DIGA (Digital Innovations for Growth Academy ), ki vsebuje 5 modulov in smo ga razvili v mednarodnem partnerstvu. Program je namenjen podjetniškim svetovalcem in izobraževalcem, je brezplačen, z izvajanjem  programa pa bomo začeli v juniju 2016.

Ni komentarjev:

Objavite komentar