Strani

torek, 10. november 2015

Večni izziv: motivacija zaposlenih

Zadovoljni delavci so produktivni delavci. Toda kako motivirati delavce, da bodo delali trdo in pomagali vašemu podjetju rasti? Na srečo motiviranje zaposlenih ne zahteva veliko sredstev. V bistvu je včasih potrebno le, da jim namenite nekaj minut in/ali jih toplo pozdravite. V podjetju boste morali povečati prihodke in produktivnost, kar pomeni, da morajo vaši zaposleni delati kar se da učinkovito. Za dober začetek upoštevajte naslednje nasvete za motiviranje zaposlenih.


Komunicirajte bolje
Če vas zaposleni poznajo le kot obraz iz časopisa/novic podjetja ali kot ime iz e-pošte, ne bodo motivirani za doseganje ciljev, ki jih postavite. Na žalost se pomembnost komunikacije med zaposlenimi prepogosto spregleda. Dobro je, da z zaposlenimi pogosto komunicirate in sicer osebno. Zaposleni se morajo počutiti cenjene in osebna komunikacija je najboljši način, da jim pokažete svojo hvaležnost za trdo delo, ki ga opravljajo.

Bodite vzor
Ne morete pričakovati, da bodo vaši zaposleni trdo delali in se obnašali kot si vi želite, če jim sami ne boste za vzor. Če boste zaposlenim pokazali vaše navdušenje in vnemo za doseganje postavljenih ciljev podjetja, bodo se tudi oni zavzemali za dosego teh ciljev. Dobro razpoloženje je vedno nalezljivo – zlasti v delovnem okolju.

Povečajte občutek pomembnosti zaposlenih
Dajte zaposlenim več besede pri načinu opravljanja svojega dela. Prosite jih za prispevke in predloge za izboljšanje njihove učinkovitosti na delovnem mestu. Večina zaposlenih ima ideje o tem, kako so lahko pri delu učinkovitejši, vendar jih morebiti ne bodo delili z vami, če jih o njih sami ne povprašate. Uporabite redne razgovore z zaposlenimi za razpravo o možnih izboljšavah. Vendar pa za motivacijo zaposlenih ni dovolj, da jih o izboljšavah le povprašate, temveč je pomembno, da njihove nasvete upoštevate ter jih tudi pričnete izvajati. Zaposlenim morate dati ustrezne pristojnosti, da lahko sami sprejemajo določene odločitve (in zanje ne potrebujejo vaše predhodne odobritve) kot je na primer zagotavljanje storitev strankam.

Ponudite jim možnost za napredovanje
Zaposleni delajo bolj zavzeto in motivirano, kadar vedo, da si prizadevajo za nekaj. Kadar menijo, da nimajo možnosti za napredovanje, v svoje delo ne bodo vložili enakega napora. Seveda si nihče ne želi službe v kateri ima občutek kot, da se je znašel v 'slepi ulici'. Motivirajte zaposlene tako, da jih vključite v usposabljanja na področjih, ki so pomembna za njihov karierni razvoj in jim dajejo večjo možnost napredovanja. Spodbujanje zaposlenih pri kariernem razvoju je pomembno in zelo dragoceno tudi za vas kot podjetje, saj vam to omogoča, da zgradite ugled kot podjetje, kjer je odlično delati.     

Zagotavljajte spodbude
Spodbude zmeraj povečajo motivacijo zaposlenih – in niti ni nujno, da so drage. Zaposlenim lahko ponudite spodbude kot so dodaten plačan dela prost dan, darilni boni, vstopnice za kino ali kakršenkoli drug ne predrag način, da jim pokažete svojo hvaležnost. Seveda so tudi denarne nagrade zmeraj dobra spodbuda.

Ni komentarjev:

Objavite komentar